Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inZimet, Sara Goodman
TitelDispelling Myths and Examining Strategies in Teaching Non-Standard Dialect Speakers to Read.
Quelle(1978), (22 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Black Achievement; Black Dialects; Disadvantaged; Elementary Education; Language Attitudes; Language Experience Approach; Language Research; Language Usage; Nonstandard Dialects; Reading Instruction; Social Dialects; Sociolinguistics; Standard Spoken Usage; Teaching Methods
AbstractTo dispel the myths of linguistic deficiency among nonstandard English dialect speakers, evidence that repudiates these myths should be examined. These myths include suggestions that nonstandard dialects are ungrammatical and cannot be used to form concepts, and that speakers of such dialects receive little verbal stimulation as children. The result of this language impoverishment is thought to be poor performance in academic, social, and economic life. Research evidence repudiates these myths by indicating that in less formal testing situations and in natural surroundings, the monosyllabic speakers of formal test situations are actually verbally productive people. Linguists have noted that nonstandard English dialects are highly coherent, logical, and structured. Poor academic performance cannot be caused by the nonstandard dialect alone. Positive instructional techniques include recognizing dialect renditions of oral reading as high level acts of comprehension, utilizing the language experience approach as a bridge between the two dialects, and overcoming negative attitudes toward nonstandard dialects. (MKM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: