Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBundschuh, Ernest L.; Gooch, Susan J.
TitelAssessment of Motor Learning Through Mathematical Analysis.
Quelle(1972), (4 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Data Analysis; Mathematical Concepts; Perceptual Motor Learning; Performance Tests; Scoring Formulas; Speeches; Tables (Data)
AbstractThe basic assumption underlying the assessment of motor learning through mathematical analysis is that motor learning behaves exponentially when described as a function of practice time. It is assumed that motor learning will continuously taper off (minimizing errors) with increased practice and eventually approach as asympote. Although many mathematical functions may describe this tapering off, previous experiences, both theoretical and experimental, have demonstrated that exponential function has been most appropriate for describing motor learning. The formula for the performance score, the sequence employed for obtaining a curve analysis of the data, and an example of the computations for the derivation of the learning curves are given. (For related documents, see TM 002 526-529, 531-541.) (KM)
AnmerkungenNot available separately; see TM 002 526
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: