Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFalk, Armin; Meier, Stephan; Zehnder, Christian
TitelDid we overestimate the role of social preferences?
The case of self-selected student samples.
QuelleMünchen: CESifo (2010), 21 S., 463 KB
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheCESifo working paper. 3177. Empirical and Theoretical Methods
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie; Graue Literatur
SchlagwörterMethode; Vertrauen; Test; Sozialhilfe; Wissenschaft; Wirtschaftswissenschaft; Arbeitspapier; Wissensaustausch; Student
AbstractSocial preference research has fundamentally changed the way economists think about many important economic and social phenomena. However, the empirical foundation of social preferences is largely based on laboratory experiments with self-selected students as participants. This is potentially problematic as students participating in experiments may behave systematically different than non-participating students or non-students. In this paper we empirically investigate whether laboratory experiments with student samples misrepresent the importance of social preferences. Our first study shows that students who exhibit stronger prosocial inclinations in an unrelated field donation are not more likely to participate in experiments. This suggests that self-selection of more prosocial students into experiments is not a major issue. Our second study compares behavior of students and the general population in a trust experiment. We find very similar behavioral patterns for the two groups. If anything, the level of reciprocation seems higher among non-students implying an even greater importance of social preferences than assumed from student samples.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2011/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: