Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Martin, Michael O.; Mullis, Ina V.S.; Gonzalez, Eugenio J.; Chrostowski, Steven J. |
---|---|
Institution | International Association for the Evaluation of Educational Achievement |
Titel | TIMSS 2003 international science report. Findings from IEA's trends in international mathematics and science study at the fourth and eighth grades. |
Quelle | Chestnut Hill, Mass.: International Study Center (2004), 467 S.
PDF als Volltext |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-889938-33-5 |
Schlagwörter | TIMSS (Third International Mathematics and Science Study); Vergleichsuntersuchung; Einstellung (Psy); Schule; Schuljahr 04; Schuljahr 08; Lehrer; Schüler; Leistungsbeurteilung; Schülerleistung; Curriculum; Unterrichtsinhalt; Naturwissenschaften; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Benchmarking; Internationaler Vergleich; Einflussfaktor; Argentinien; Armenien; Australien; Bahrain; Baskenland; Belgien; Botswana; Bulgarien; Chile; England; Estland; Ghana; Hongkong; Indonesien; Iran; Israel; Italien; Japan; Jemen; Jordanien; Kanada; Korea, Republik; Lettland; Libanon; Litauen; Malaysia; Marokko; Moldau (Republik); Neuseeland; Niederlande; Nordmazedonien; Norwegen; Palästina; Philippinen; Rumänien; Russland; Saudi-Arabien; Schottland; Schweden; Serbien; Singapur; Slowakei; Slowenien; Syrien; Südafrika (Staat); Taiwan; Tunesien; USA; Ungarn; Zypern; Ägypten |
Abstract | TIMSS 2003 is the third in a continuing cycle of international mathematics and science assessments conducted every four years. TIMSS assesses achievement in countries around the world and collects a rich array of information about the educational contexts for learning mathematics and science, with TIMSS 2003 involving more than 50 participants. This report contains the science results for 46 countries and four benchmarking participants at the eighth grade and for 25 countries and three benchmarking participants at the fourth grade. Trend data are provided at the eighth and fourth grades for those countries that also participated in 1995 and 1999. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2009/1 |