Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLenci, Kent
TitelLearning to depolarize.
Helping students and teachers reach across lines of disagreement.
QuelleNew York, NY: Routledge, Taylor & Francis Group (2023), X, 149 S.Verfügbarkeit 
ReiheRoutledge eye on education
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781032266923 (gebundene Ausgabe); 9781032246604 (Taschenbuch); 9781003289494 (E-Book)
SchlagwörterUSA; Civics; Study and teaching; United States; Interpersonal communication; Social learning; Affective education; Polarization (Social sciences); Erziehung
AbstractIntroduction: We have always been those students -- Polarization awaits our children -- Depolarization is a job for schools -- Cross-cutting dialogue through cross-country connections -- Teaching students to build bridges within the classroom -- Depolarization requires managing media and emotions -- Positioning faculty to encourage depolarization -- Partnering with parents across the political divide -- Conclusion: Finding the courage to depolarize. "How can schools shoulder some responsibility for depolarizing our fractured American society? In this provocative new book, Kent Lenci describes how educators can tackle the challenge of preparing students to communicate and collaborate across lines of deep disagreement-to face the political and ideological "other"-despite the conventional wisdom that schools should be apolitical. Topics covered include the causes and consequences of political polarization in our society, why schools must address the challenge head-on, bridge-building in the classroom, media literacy and social emotional learning as tools for depolarization, and partnering with parents across the divide. Each chapter offers current research as well as practical strategies and classroom anecdotes. Appropriate for teachers of all grade levels and subject areas, the book will help you reconsider your classroom and school's role in forging a more depolarized future"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2023/1/02
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: