Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSkerrett, Allison; Smagorinsky, Peter
Sonst. PersonenSouto-Manning, Mariana (Vorw.)
TitelTeaching literacy in troubled times.
Identity, inquiry, and social action at the heart of instruction.
QuelleThousand Oaks, California: Corwin (2023), XIX, 213 S.Verfügbarkeit 
ReiheCorwin literacy
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781071852842 (Taschenbuch); 9781071886595 (EPUB); 9781071886601 (EPUB); 9781071886618 (PDF)
SchlagwörterUSA; Social justice and education; United States; Critical pedagogy; Race awareness; Study and teaching; Erziehung
AbstractForeword / Mariana Souto-Manning -- Exploring identity : who am I in relation to others and the world? -- Promoting critical inquiry : discrimination and civil rights -- Developing social change activists : equity audits -- Teaching empathy and understanding : cultural conflict -- A blueprint for racial literacy teaching : distribution of power -- Defining disputed terms : patriotism. "From the proposal: "This book concerns how to resume schooling. Many educators have bemoaned the so-called learning gap that followed from the closure of physical school plants in March, 2020, given the problems of teaching online that developed during the sudden transition to virtual teaching and learning. This gap is measured according to how students perform on tests that use curriculum standards as the sole measure for what students learn in school, and standardized tests as the evaluation instrument to measure 'student growth'""--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2023/2/06
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: