Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenCantrell, Susan Chambers (Hrsg.); Walker-Dalhouse, Doris (Hrsg.); Lazar, Althier M. (Hrsg.)
TitelCulturally sustaining literacy pedagogies.
Honoring students' heritages, literacies, and languages.
QuelleNew York: Teachers College Press (2022), VII, 200 S.Verfügbarkeit 
ReiheLanguage and literacy series
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9780807767023 (Taschenbuch); 9780807767030 (gebundene Ausgabe); 9780807781067 (EPUB)
SchlagwörterReading; Language experience approach; Language arts; Correlation with content subjects; Culturally-relevant pedagogy; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractIntroduction : culturally sustaining literacy pedagogy : from relevance to permanence / Althier Lazar, Doris Walker-Dalhouse & Susan Chambers Cantrell -- Writing their stories : using culturally sustaining multimodal composing practices to transform writer's workshop / Olivia Murphy, Jennifer D. Turner & Chrystine Mitchell -- Learning from Alina : culturally sustaining pedagogy within an elementary reading intervention context / Kelly K. Wissman -- Disciplinary literacy and culturally sustaining pedagogies : tensions and potentials / Britnie Delinger Kane & Rachelle S. Savitz -- Making Arij Chaj N en tres idiomas : a middle school language arts lesson / Sarah N. Newcomer & Kathleen M. Cowin -- Culturally sustaining pedagogies : amplifying youth critical consciousness in classrooms / Aimee Hendrix-Soto, Erica Holyoke, Heather Dunham & Melissa Mosley Wetzel -- Collective diamond mining : using collaborative curriculum excavation to embrace the educator's responsibility toward culturally sustaining literacy pedagogy / Kelli A. Rushek & Ethan Seylar -- Five frames : a multi-curricular approach to culturally sustaining literacy practices / Susan V. Bennett, AnnMarie Alberton Gunn, Alexandra Panos, Steven M. Hart & Jenifer Jasinski Schneider -- Enacting culturally sustaining literacy practices : toward more socially just teaching / Susan Chambers Cantrell, Doris Walker-Dalhouse & Althier Lazar. "A number of academic texts address culturally sustaining pedagogy (CSP), but very few focus on literacy practices that are culturally sustaining, unlike this one. Despite widespread interest among educators in culturally sustaining pedagogy , implementation of its practice is limited. This text provides authentic examples of culturally sustaining literacy pedagogy in real classrooms so that readers can see how CSP is enacted in practice, across multiple grade levels"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2022/3/08
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: