Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMalavasic, Jolene T.
TitelCollaborative learning communities in middle school literacy education.
Increasing student engagement with authentic literacy.
QuelleNew York: Routledge, Taylor & Francis Group (2020), 80 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN9780429757006 (PDF); 9780429425103; 0429425104; 9780429756993 (EPUB); 0429756992 (EPUB); 9780429756986 (E-Book (Mobi)); 0429756984 (E-Book (Mobi)); 042975700X (PDF); 9781138353978 (gebundene Ausgabe)
SchlagwörterLiteracy; Anthologie; Reading (Middle school); Literacy programs; Education (Middle school); Lecture (École moyenne); EDUCATION; General; Secondary; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractOffering research on afterschool literacy programs designed around teacher-student collaborative inquiry groups, this book demonstrates how adolescent learning is uniquely successful when grounded in dialogic conversation. By providing a robust theoretical framework for this approach in the middle school, Malavasic showcases how developing a learning community which focuses on mutual respect and attention to students' personal academic literacy histories can become the catalyst for the overall success of teaching and learning in the classroom. Centered on building quality teacher-student relationships and creating a classroom learning community, this book highlights essential topics such as: The impact of talk-based critical thinking The augmentation on students' motivation, engagement, and identity construction Research, theory, and pedagogy Celebrating literacy learning Collaborative Learning Communities in Middle School Literacy Education is the perfect addition for researchers, academics, and postgraduate students in the fields of literacy and those on Teacher Educationprograms. This volume positions collaborative inquiry learning as an effective way forward for teaching and learning in the middle school and is essential for those wanting to explore this further.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: