Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGreenwell, Tom; Bonnor, Chris
TitelWaiting for Gonski.
How Australia failed its schools.
QuelleSydney, NSW: University of New South Wales Press (2022), X, 367 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; grafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781742237268 (Taschenbuch); 9781742238326 (E-Book); 9781742239224 (E-PDF)
SchlagwörterAustralien; Education and state; Australia; Education Australia; School improvement programs; Educational change; Erziehung
AbstractWhy is education in Australia failing? Where did we go wrong, and how do we fix it? The Gonski Review appeared to represent a breakthrough. Commissioned by Prime Minster Julia Gillard and chaired by leading businessman David Gonski, the 2010 review made clear that school education policy wasn't working, and placed a spotlight on the troubling and growing gap between the educational outcomes of disadvantaged children and their more privileged peers. Gonski proposed a model that provided targeted funding to disadvantaged students based on need, a solution that promised to close the gaps and improve overall achievement. Over a decade later, the problems have only worsened. Educational outcomes for Australian schoolchildren continue to decline, and there is a growing correlation between social disadvantage and educational under-achievement. So why didn't it work, and how can we change this? Written by teachers Tom Greenwell and Chris Bonnor, Waiting for Gonski examines how Australia has failed its schools and offers inspired solutions to help change education for the better.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2023/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: