Feld Schlagwörter - Suchen Sie Ihr Suchwort? (fallweise eingeblendet)
Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Introduction and background information / Ronél Ferreira -- Conceptualising teacher identity / Sonja van Putten -- Bridging the gap between theory and practice / Sonja van Putten and Nicolass Blom -- The teacher as teaching and learning expert / Judy van Heerden and Hannelie du Preez -- The caring and support identity of student teachers / Marien Alet Graham -- Pre-service teachers' perceptions of being a subject specialist / Amelia Abrie -- Emerging leadership and management identity of student teachers / André du Plessis -- The joy and frustration of using information technology in developing as a teacher / Ronel Callaghan -- Challenges dtudent teachers experience in the development of their professional teacher identity / Nicolas Blom -- Student teachers taking agency to strengthen their teacher identity / Ronél Ferriera. "The development and refinement of a professional teacher identity forms an integrated part of both pre- and in-service teachers. More specifically, any person entering the teaching profession needs to engage in reflexive practice when standing in front of a class and putting theory into practice. By understanding one's strengths and areas for further development, a teacher can build self-confidence and develop a repertoire of skills and resources that can be mobilized within the school context. Teacher Identity Development Within a Community of Practice makes a valuable contribution to the existing knowledge base and current debates on professional teacher identity development and how this can be supported by higher education institutions offering teacher training programs. More specifically, professional identity development is linked to the importance of a community of practice, where joint reflection and action can add value to the continued development of any teacher. The contribution of this book to scholarship is regarded as ground-breaking, as it is based on recent research conducted with pre-service teachers over a period of three years. In addition to the pioneering contribution to existing literature in the fields of teacher identity development and community of practice theory, the publication has practical application value for teachers and practitioners already in the profession. Based on the participatory nature of the methodological approach followed for the FIRE research project, the importance of agency, collaboration within a community of practice, joint reflection and continued action is illustrated. More specifically, the way in which the teachers-in-becoming engaged in cycles of reflection and action while taking joint responsibility for their professional development in communication with others in the field demonstrates how continued participatory research by people on ground level can result in not only theory building but also in positive change and continued future development in practice"--Provided by publisher.
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet, wird Ihnen automatisch ein
Link angeboten, über den Sie die Literatur in den Beständen Ihrer Einrichtung suchen bzw. finden können.
Dazu vergleichen wir die IP-Adresse Ihres Rechners mit den Einträgen unserer Registrierung. Eine Speicherung
Ihrer IP-Adresse findet nicht statt. Von außerhalb der registrierten Institutionennetzwerke können Sie sich mit
Hilfe der Liste "Institution wählen" manuell zuordnen um o.g. Link zu erzeugen.
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet und der Zeitschriftentitel des
gewählten Artikel-Nachweises durch die EZB erfasst ist, bekommen Sie einen Link angeboten, der Sie zum
entsprechenden Eintrag leitet. Dort bekommen Sie weitere Hinweise zur Verfügbarkeit.
Standortunabhängige Dienste
Die Anzeige der Links ist abhängig vom Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel sind, sofern verfügbar, mit einem Link auf den passenden Eintrag des Zeitschriftentitels in
der Zeitschriftendatenbank (ZDB) der Staatsbibliothek Berlin versehen. Dort kann man sich über die
Einrichtungen informieren, die die jeweilige Zeitschrift lizensiert haben. Der Link auf das Bestellformular von
Subito überträgt die Daten direkt in das Bestellformular. Die Bestellung einer Artikelkopie setzt ein Konto dort
voraus. Die Bestellung ist kostenpflichtig. Publikationen in Buchform erzeugen einen Link auf die ISBN-Suchseite der Wikipedia. Von dort aus haben
Sie die Möglichkeit die Verfügbarkeit in einer Vielzahl von Katalogen zu prüfen.