Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTienken, Christopher
TitelThe school reform landscape reloaded.
More fraud, myths, and lies. 2nd ed.
QuelleLanham: Rowman & Littlefield (2021), XIV, 185 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781475850284 (gebundene Ausgabe); 147585028X (gebundene Ausgabe); 9781475850291 (Taschenbuch); 1475850298 (Taschenbuch)
SchlagwörterUSA; School improvement programs; United States; Public schools; Education and state; Educational equalization; Enseignement; Réforme; États-Unis; Écoles publiques; Éducation; Politique gouvernementale; Démocratisation de l'enseignement; Informational works; Documents d'information; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractForeword / C. M. Achilles -- Introduction -- Education Equity and Democracy -- Neoliberalism, Social Darwinism, and Consumerism Masquerading as School Reform -- The Education Reform King With a Styrofoam Crown -- Catalogue of Reform Myths -- The Path of High-Risk Implications in the Dual System -- High Stakes, Low Quality -- World-Class Standards That Are Too Big to Fail -- Charter Schools: Separate But Legal -- A Way Forward. The School Reform Landscape Reloaded: More Fear, Myths, and Lies peels back the curtain of school reform to examine the tensions that exist between the democratic and equitable system of public education and the emerging dual system based on elite interests aimed at profit-making and decreasing education equity. The author takes in-depth and controversial look at school reform since the launch of Sputnik I. Education reform events, proposals, and policies are examined through the lens of progressivist philosophy and critical social theory. Some of the issues and policies critiqued include the neoliberal corporate influence on education, the Sputnik myth, A Nation At Risk, standardization, charter schools, and other relevant topics. The author provides an evidence-based view of the free-market reform ideas and he pierces the veil of the new reform policies to find that they are not built upon empirical evidence, but instead rest solidly on foundations of myth, fear, and lies. Ideas for a new set of reform policies, based on empirical evidence and supportive of a unitary, equitable, and democratic system of education are presented.--Publisher website.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2022/3/08
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: