Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKirylo, James D.
TitelThe thoughtful teacher.
Making connections with a diverse student population. [Revised and updated ed. ]
Einheitssachtitel: Teaching with purpose.
QuelleLanham: Rowman & Littlefield (2021)Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781475855272 (Leineneinband); 9781475855296 (EPUB)
SchlagwörterTeaching; Education; Aims and objectives; Critical pedagogy; Culturally relevant pedagogy; Bildungstheorie; Bildungspraxis
Abstract4An earned privilege -- Establishing a philosophy of education -- The decisive relevance of dispositions : reconciling the private with the public -- A certain spirituality of inclusion -- Six dispositions of significance -- Reflective thinking-thoughtful action -- Hardwired to be in relationship : a thing of the brain -- Fostering the teacher-student relationship : from right where they are -- Cultivating dialogue -- The flow of integrity -- Other relationships : parents/caregivers, colleagues, and the wider community -- To be in relationship is to celebrate diversity -- The character of inspiration -- Inspiration and the autobiographical nature of teaching -- Inspiration leads to an artistic act -- The critical relevance of theory -- Paving the way toward child/developmental psychology : John Locke and Jean-Jacques Rousseau -- An overview : behaviorism, cognitivism, and humanism -- Educational psychology, practice, and the voices of women and people of color -- Knowledge of pedagogy and knowledge of classroom management -- Knowledge of learning, knowledge of students, and knowledge of subject matter -- Two different processes : assessment and evaluation -- The advent of a testing movement -- Moving into an era of high-stakes testing -- The resistance to standardized tests -- Emphasizing formative and portfolio assessments -- Teacher as leader -- Teacher leadership and the challenge of poverty -- Teacher leadership and confronting a culture of violence : the scourge of school shootings and bullying -- And how are the children?. "This text is not so much a formulaic "how to" text, but rather one that looks at the teaching profession as a way of thinking, as a way of being"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2021/2/04
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: