Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenJust, Edyta (Hrsg.); Grahn, Wera (Hrsg.)
TitelTheories of affect and concepts in generic skills education.
Adventurous encounters /c edited by Edyta Just and Wera Grahn.
QuelleNewcastle upon Tyne, UK: Cambridge Scholars Publishing (2017), VI, 222 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781443895736; 1443895733
SchlagwörterEducation, Higher; Aims and objectives; Gender identity in education; Bildungstheorie; Bildungspraxis
Abstract"During the last few years, the concept of generic skills and competences has become widespread across universities. An introduction to generic competences is, as such, important because it enables redefinition of educational goals and may positively rearrange forms of interaction in classes. It also indicates that education should inspire students to develop and use critical and creative forms of thinking, feeling and doing. On the one hand, the need to promote generic skills can be seen as driven by neoliberal desire. On the other, however, generic competences can enable students to think, feel and act differently, but also respect and welcome various forms of life and ways of living. Responding to the growing need to reflect upon generic competences, this book contributes to the various ways of conceptualising generic skills and the methods in which they might be acquired. The volume engenders adventurous encounters between different theories, which predominantly come from the feminist conceptual framework, that result in appealing meanings of affect and concepts. It also experimentally explores and discusses ways in which theories of affect and concepts may complicate understanding of generic competences and inspire generic skills-oriented education. Consequently, this collection revitalizes the concept of generic skills, but also advocates daring pedagogical practices that invigorate the meaning of and approach to teaching and learning in present landscapes of higher education."--Back cover.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2018/2/06
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: