Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBaker, Vicki L.; Terosky, Aimee LaPointe; Martinez, Edna
TitelFaculty members' scholarly learning across institutional types.
QuelleMalden, MA: Wiley Periodicals, Inc. (2017), 149 S.Verfügbarkeit 
ReiheASHE higher education report. 43 2 43, 2
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN111944814X; 9781119448143; 9781119448198; 1119448190
SchlagwörterUniversities and colleges; Faculty; Education; College teachers; Learning and scholarship; Research; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractIntroduction -- Conceptualizing Scholarly Learning and Boyer's Forms of Scholarship -- Research Universities -- Comprehensive Colleges and Universities -- Liberal Arts Colleges -- Community Colleges -- A Call to Action: Advancing the Study of Faculty Scholarly Learning. "In this monograph, we studied more than 400 books, book chapters, peer-reviewed articles, and empirical research studies written about scholarly learning or related content between 2000 and 2016, with an emphasis on four institutional types: research universities, comprehensives, liberal arts, and community colleges; thereby broadening the discussion of scholarly learning beyond the one context of the research university. In order to frame our literature review of scholarly learning at these four institutional types, we employed the work of Ernest Boyer's (1990) Scholarship Reconsidered and situated the available literature on faculty learning in his four forms of scholarship: discovery, teaching, engagement, and integration. ... In sum, an overarching finding of this monograph is as follows: Although mission and academic cultures and norms influence the forms of scholarship engaged in or valued by faculty members across institutional types, our review of the literature highlights that faculty scholarly learning is complex and cannot be described in generic overviews by institutional types"--Pages 9-11.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2018/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: