Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenReardon, R. Martin (Hrsg.); Leonard, Jack (Hrsg.)
TitelExploring the community impact of research-practice partnerships in education.
QuelleCharlotte, NC: Information Age Publishing, Inc. (2017), XX, 307 S.Verfügbarkeit 
ReiheCurrent perspectives on school/university/community research
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781681238289; 9781681238296; 9781681238302 (E-Book)
SchlagwörterUSA; Action research in education; United States; Community and school; Community and college; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractPartnering for a diverse K-12 principal preparation pipeline / Jack Leonard and Ceronne B. Daly -- A school district and college collaborate to develop career ladders for educators : features, impacts, and research / Linda A. Catelli, Judith Marino, and Glen Eschbach -- Professional learning community practices and characteristics supporting teacher candidate and student learning within selected professional development schools / Phillip J. Blacklock and Daphney L. Curry -- Sustained engagement through a school-university partnership / Virginia L. McLaughlin, Jan Rozzelle, and Jennifer L. Hindman -- Community-school-university partnerships as catalyzing reform in districts and across the state : the university-assisted community schools project in Knoxville, Tennessee / D. Gavin Luter and Robert F. Kronick -- Propensity score analysis for examining the effects of a district-level intervention : a model for school-university partnerships / Avery D. Newton and Laura M. O'Dwyer -- Action for early learning : a research-practice, place-based partnership / Mary Jean Tecce DeCarlo, Adena Klem, and Maria Walker -- Collaborative partnerships between preservice and inservice teachers as a driver for professional development / Matthew E. Vick and Nicholas F. Reichhoff -- A research-practice partnership as the lever for increased community engagement : developing a community-minded survey program in a large urban district / Tonya Wolford, Adrienne Reitano, Kirsten Lee Hill, and Laura M. Desimone -- Building bridges not walls : the potential of international partnerships on educational research and practice / Sheri C. Hardee and Catherine Rosa -- The identification, influence, and impact of boundary spanners within research-practice partnerships / Casey D. Mull and Katherine Rose Adams.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2017/3/09
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: