Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenPoetter, Thomas Stewart (Hrsg.); Waldrop, Kelly (Hrsg.); Amatullah, Tasneem (Hrsg.)
TitelCurriculum windows.
What curriculum theorists of the 1990s can teach us about schools and society today.
QuelleCharlotte, NC: Information Age Publishing (2017), XXXVIII, 239 S.Verfügbarkeit 
ReiheCurriculum windows
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781681237855; 9781681237862; 9781681237879 (E-Book)
SchlagwörterEducation; Curricula; History; 20. Jahrhundert; Social aspects; Education and state; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractThree decades of American-style sex ed : even though seasons change, the view out the windows remains the same : time to open the door / Richelle Frabotta -- Our children are not for sale : how the "manufactured crises" has commodified our public schools and students / Cleighton J. Weiland -- Eisner took on Tyler, and Tyler is wining : Marsh and Willis and job creep the field of curriculum / Kurtz Miller -- "Reflective eclecticism" : in the windows to curricula, I see myself / Thao A. Nguyen-Horowitz -- The lost art of deliberation / Ryan Graham -- Understanding by design : from opacity to transparency / Tasneem Amatullah -- Central Park East : the power of their ideas and the possibilities of school change / Jody C. Googins -- May I have coffee with you? : what i learned about teaching from my time sitting in Bell Hooks' kitchen / Vanessa G. Winn -- Framing dropouts or framing urban schools? : are we the problem or solution! framing all my school experiences / Crystal Phillips -- Rethinking multicultural education for authentic emancipation / Loveness Ngorosha -- Culturally relevant curriculum versus culturally irrelevant curriculum : a case of cultures restricted by institutionalized manipulation of their ethos (crime) / Genesis R. Ross -- Subtractive schooling : U.S.-Mexican youth and the politics of caring / Priscilla Tamankag -- Integrated curriculum : a catalyst for contextualized learning / Jennifer Ellerbe.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2018/1/03
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: