Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBoland, Ed
TitelThe battle for Room 314.
My year of hope and despair in a New York City high school.
QuelleNew York: Grand Central Publishing (2016), VIII, 243 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781455560615; 9781478985327; 9781455560608 (E-Book)
SchlagwörterAutobiografie; New York, Staat; USA; Boland, Ed; High school teachers; Biography; Biografie; New York (State); New York; Public schools; Education; BIOGRAPHY & AUTOBIOGRAPHY / Educators; Bildungsgeschichte
Abstract"In the tradition of the classic Up The Down Staircase comes an unforgettable book about a year inside a troubled New York City school. In a fit of idealism, Ed Boland left a twenty-year career as a non-profit executive to teach in a tough New York City public high school. But his hopes quickly collided headlong with the appalling reality of his students' lives and a hobbled education system unable to help them: Jay runs a drug ring for his incarcerated brother; Nee-cole is homeschooled on the subway by her brilliant homeless mother; and Byron's Ivy League dream is dashed because he is undocumented. In the end, Boland isn't hoisted on his students' shoulders and no one passes AP anything. This is no urban fairy tale of at-risk kids saved by a Hollywood hero, but a searing indictment of reform-minded schools that claim to be progressive but still fail their students. Told with compassion, humor, and a keen eye, Boland's story will resonate deeply with anyone who cares about the future of education. "--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2018/1/02
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: