Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBerkeley, Sheri; Taboada Barber, Ana
TitelMaximizing effectiveness of reading comprehension instruction in diverse classrooms.
Reading strategies for diverse classrooms.
QuelleBaltimore, Maryland: Brookes Publishing (2015), XI, 148 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781598573060
SchlagwörterReading comprehension; Language arts (Middle school); Language arts (Secondary); Children with disabilities; Education; Special education; Inclusive education; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Literacy; Anthologie; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Reading Skills; EDUCATION / Inclusive Education; Bildungstheorie; Bildungspraxis
Abstract"Comprehension is the ultimate goal of reading. In order for students to read and gain new understanding from texts, teachers must fully understand how to teach comprehension to a variety of learners. This supplemental textbook brings together a broad body of research on reading comprehension instruction for special education middle school and high school students in inclusive classrooms. It serves as a resource for classroom teachers as well as a practical, foundational supplemental text for undergraduate and master's level licensure programs. With its clear, research-based and applied instructional information, it will stand out in the marketplace as a text for novice teachers, both in-service and preservice. Chapters focus on a range of topics including helping students acquire new vocabulary, activating prior knowledge to make connections, utilizing reading comprehension strategies, asking questions while reading, and monitoring comprehension. By including vignettes, teaching materials, and activities, this book is an accessible, teacher-friendly volume that illustrates the most critical concepts for improving students' reading comprehension"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2015/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: