Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKhine, Myint Swe; Fraser, Barry J.; Afari, Ernest; Liu, Yang
TitelLanguage learning environments and reading achievement among students in China: evidence from PISA 2018 data.
QuelleIn: Learning environments research, (2022) 1, S.31-50Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1387-1579
DOI10.1007/s10984-021-09404-8
Schlagwörter2018 Programme for International Student Assessment (PISA); China; Learning environments; Mediation; Secondary analysis; Structural equation modeling
AbstractAbstract In this study, we examined relationships between learning environment characteristics (disciplinary climate, teacher support, and teacher feedback) and student outcomes (enjoyment of reading, and reading achievement) among 12,058 students from China who took part in the 2018 Programme for International Student Assessment. The results of structural equation modeling analyses revealed that teacher feedback and enjoyment of reading each had a statistically significant association with reading achievement. Additionally, enjoyment of reading mediated the association between teacher feedback and reading achievement.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Learning environments research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: