Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBittner, Jenny V.; Stamov Roßnagel, Christian; Staudinger, Ursula M.
TitelEducational self-regulation competence: toward a lifespan-based concept and assessment strategy.
QuelleIn: International journal for educational and vocational guidance, (2021) 2, S.307-325Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1873-0388
DOI10.1007/s10775-021-09491-2
SchlagwörterSelf-regulation; Lifelong learning; Career management
AbstractAbstract Self-regulation is crucial for learning and achievement in educational and occupational contexts. Educational self-regulation has been conceptualized as a domain-specific, context-bound competence that is open to interventions. Beyond students’ educational self-regulation (ESR), few studies have examined ESR across the lifespan as a basis of competence assessments. We contribute to adult ESR by discussing whether ESR competence applies to intermediate and higher self-regulation levels, as represented by workplace learning and career management. Furthermore, we discuss the interplay of epistemic beliefs and metacomprehension as core processes of ESR. Finally, we outline cornerstones of an assessment strategy for adult ESR.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal for educational and vocational guidance" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: