Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHawken, Leanne S.; Horner, Robert H.
TitelEvaluation of a Targeted Intervention Within a Schoolwide System of Behavior Support.
QuelleIn: Journal of behavioral education, (2003) 3, S.225-240Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1053-0819
DOI10.1023/A:1025512411930
AbstractAbstract A recommended component of comprehensive behavior support in schools is a targeted intervention designed to efficiently and effectively meet the support needs of students who are not responding to preventive schoolwide intervention strategies (Sugai, Horner et al., 2000; Walker et al., 1996). This study provides a fine-grained analysis using a multiple baseline across students design with the targeted intervention as the independent variable, and both classroom problem behavior and academic engagement as dependent variables. The multiple baseline analysis documents a modest functional relationship between implementation of the intervention and reduction in problem behavior. Implications for the design of behavior support in schools and the development of future research are provided.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of behavioral education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: