Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inToma, J. Douglas
TitelUNDERSTANDING WHY SCHOLARS CHOOSE TO WORK IN ALTERNATIVE INQUIRY PARADIGMS.
QuelleIn: Research in higher education, (1999) 5, S.539-569Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0361-0365
DOI10.1023/A:1018748427823
SchlagwörterResource Allocation; Exploratory Study; Education Research; Institutional Culture; Inquiry Paradigm
AbstractAbstract With the rise of alternative inquiry paradigmsacross academic fields, faculty within the same academicdepartments choose to ground themselves within different intellectual traditions and distinctacademic cultures, not simply those parallel to thepositivist tradition. One illustration of the emergingparadigmatic pluralism across academe is the actual paradigm choice by individual scholars.Appreciating these paradigm choices is critical if weare to interpret the faculty work and faculty culturethat shape institutional culture and influence resource allocation at universities and colleges. Usingqualitative methods, I focus upon a single discipline inmy exploratory study, law, but extend these concepts andissues in analyzing and interpreting my findings to how they might apply to faculty working inother academic fields.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: