Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAtkinson, Don
TitelA tao for schools.
QuelleIn: Interchange, (1994) 2, S.145-155Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0020-5230
DOI10.1007/BF01534541
SchlagwörterChuang tzu; Confucius; Ecological crisis; Globalization; Happiness; Lao tzu; Naturalism; Relativism; Schools; Tao
AbstractAbstract The prevailing ideology of education that reduces schooling to training for competition in a global economy needs to be challenged. Alternatives can be drawn from ancient Chinese philosophy. Confucius had a philosophy of education very similar to Plato's on key points. Although it has appeal, it would be difficult to implement and not different enough from current ways of thinking to make the kind of changes needed. Taoism, with its call to lead a simple life in tune with nature, could supply the necessary antidote. In spite of its anti-intellectualism, ideas borrowed from the Taoists could be brought into schools and lead to constructive changes in their social climate, goals, and curriculum.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Interchange" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: