Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJacob, Brian; Dynarski, Susan; Frank, Kenneth; Schneider, Barbara
TitelAre Expectations Alone Enough? Estimating the Effect of a Mandatory College-Prep Curriculum in Michigan.
QuelleIn: Educational evaluation and policy analysis, (2017) 2, S.333-360Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3) Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-3737
DOI10.3102/0162373716685823
SchlagwörterCurricula; Secondary school students
AbstractThis article examines the impacts of the Michigan Merit Curriculum (MMC), a statewide college-preparatory curriculum that applies to the high school graduating class of 2011 and later. Our analyses suggest that the higher expectations embodied in the MMC had slight impact on student outcomes. Looking at student performance in the ACT, the only clear evidence of a change in academic performance comes in science. Our best estimates indicate that ACT science scores improved by 0.2 points (or roughly 0.04 SD) as a result of the MMC. Our estimates for high school completion are sensitive to the choice of specification, though some evidence suggests that the MMC reduced graduation for the least prepared students.
Erfasst vonOLC
Update2023/3/07
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational evaluation and policy analysis" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: