Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDelaney, Jennifer A; Kearney, Tyler D
TitelAlternative Student-Based Revenue Streams for Higher Education Institutions: A Difference-in-Difference Analysis Using Guaranteed Tuition Policies.
QuelleIn: The journal of higher education, (2016) 5, S.731-769
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-1546
DOI10.1353/jhe.2016.0028
SchlagwörterEducation, Higher; Panel analysis; Education; Analysis; Quasi-experimental studies; Students; Usage; Higher education; Revenue; Enrollments; Tuition
AbstractThis study considered the impact of state-level guaranteed tuition programs on alternative student-based revenue streams. It used a quasi-experimental, difference-in-difference methodology with a panel dataset of public four-year institutions from 2000-2012. Illinois' 2004 "Truth-in-Tuition" law was used as the policy of interest and the treatment condition. Following the introduction of Illinois' guaranteed tuition law, required fees and out-of-state tuition increased significantly at institutions subject to the law, but not the number or percent of out-of-state students. These results were robust to specifications with alternative comparison groups and the inclusion of state-specific linear time trends.
Erfasst vonOLC
Update2023/3/07
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The journal of higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: