Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcMahon, Don D.; Smith, Cate C.; Cihak, David F.; Wright, Rachel; Gibbons, Melinda M.
TitelEffects of Digital Navigation Aids on Adults With Intellectual Disabilities
Comparison of Paper Map, Google Maps, and Augmented Reality
QuelleIn: Journal of special education technology, 30 (2015) 3, S.157-166Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2381-3121
DOI10.1177/0162643415618927
AbstractThe purpose of this study was to compare the effects of three different navigation aids with students with intellectual disability. Participants included six college-aged students with intellectual disability who attended a postsecondary education program. An adapted alternating treatment design was used to compare a paper map, Google Maps on a mobile device, and an augmented reality navigation application. The results indicated that the augmented reality navigation application was functionally the most effective condition. Conclusions are discussed in the context of supporting people with intellectual disability by teaching navigation skills.
Erfasst vonFIDELIO
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of special education technology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: