Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAllsopp, David H.; Colucci, Karen; Doone, Elizabeth; Perez, Luis; Bryant, Ezzard; Holhfeld, Tina N.
TitelInteractive Whiteboard Technology for Students with Disabilities: A Year Long Exploratory Study
QuelleIn: Journal of special education technology, 27 (2012) 4, S.1-16Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2381-3121
DOI10.1177/016264341202700401
AbstractThis exploratory study was conducted with a group of teachers at four partnership school sites (elementary, middle, and high school) who taught students with a range of disabilities. The study was designed to gain insight into how these teachers used interactive whiteboard technology (IWBT) in their classrooms, to ascertain their perceptions regarding the use of this technology for students with disabilities (SWD), and to learn about their perceptions regarding professional development needs related to the effective use of IWBT for SWD. Two points of focus were the extent to which these teachers' use of IWBT complemented research-supported instructional practices for SWD and the impact of contextual factors on their practice. Implications and suggestions for future research are discussed.
Erfasst vonFIDELIO
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of special education technology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: