Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHarrison, Barbara; Clayton, Patti H.
TitelReciprocity as a Threshold Concept for Faculty Who Are Learning to Teach with Service-Learning
QuelleIn: Journal of Faculty Development, 26 (2012) 3, S.29-33 (5 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0736-7627
SchlagwörterService Learning; Faculty; Higher Education; Instruction; Faculty Development; Reflection; Teaching Methods; United States
AbstractRequiring and fostering shifts in perspective, practice, and identity, the counter-normative pedagogy of service-learning can be challenging for faculty to learn. Meyer and Land's (2003, 2005) work on threshold concepts may enhance understanding of the troublesome yet transformative nature of learning to collaborate reciprocally with students and community members. While the authors' focus here is service-learning, this discussion also applies to faculty learning around community-campus engagement more generally. (ERIC).
AnmerkungenNew Forums Press, Inc. P.O. Box 876, Stillwater, OK 74076. Tel: 405-372-6158; Fax: 405-377-2237; e-mail: info@newforums.com; Web site: http://www.newforums.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Faculty Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: