Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRosales, Rocio; Rehfeldt, Ruth Anne; Huffman, Nancy
TitelExamining the Utility of the Stimulus Pairing Observation Procedure with Preschool Children Learning a Second Language
QuelleIn: Journal of Applied Behavior Analysis, 45 (2012) 1, S.173-177 (5 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-8855
SchlagwörterReading Instruction; Observation; Vocabulary Skills; Second Languages; Preschool Children; Stimuli; Second Language Learning; Listening Skills
AbstractWe evaluated the effectiveness of a stimulus pairing observation procedure to facilitate tact and listener relations in preschool children learning a second language. This procedure resulted in the establishment of most listener relations as well as some tact relations. Multiple-exemplar training resulted in the establishment of most of the remaining relations. The implications for the use of these procedures to establish simple vocabulary skills in children are discussed. (Contains 2 figures.) (As Provided).
AnmerkungenSociety for the Experimental Analysis of Behavior. Available from: Department of Applied Behavioral Science. Kansas University, 1000 Sunnyside Avenue, Lawrence, KS 66045-2133. Tel: 785-841-4425; Fax: 785-841-4425; e-mail: behavior@mail.ku.edu; Web site: http://seab.envmed.rochester.edu/jaba/index.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Applied Behavior Analysis" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: