Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOzturgut, Osman
TitelChinese Students' Perceptions of Life in the U.S.
QuelleIn: Journal of College Teaching & Learning, 9 (2012) 1, S.1-12 (12 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1544-0389
SchlagwörterAsians; Surveys; Student Attitudes; Foreign Countries; Content Analysis; College Students; Housing; Friendship; Educational Attitudes; Food; Cultural Awareness; International Education; China; United States
AbstractFifty-six students studying at a Chinese college in a southern province were surveyed for this study and asked to describe their experiences if they were to wake up one day to find themselves in the United States as U.S. citizens. A content analysis was performed for the final analysis of the raw data. Chinese students' views on the U.S. varied but mainly focused on the positive aspects of life in America. This researcher therefore concluded that Chinese students surveyed through this study did not have realistic views of life in the U.S. (Contains 1 table.) (As Provided).
AnmerkungenClute Institute. 6901 South Pierce Street Suite 239, Littleton, CO 80128. Tel: 303-904-4750; Fax: 303-978-0413; e-mail: Staff@CluteInstitute.com; Web site: http://www.cluteinstitute.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of College Teaching & Learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: