Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHateley, Erica
Titel"In the Hands of the Receivers": The Politics of Literacy in "The Savage" by David Almond and Dave McKean
QuelleIn: Children's Literature in Education, 43 (2012) 2, S.170-180 (11 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0045-6713
DOI10.1007/s10583-012-9160-9
SchlagwörterCartoons; Novels; Picture Books; Childrens Literature; Literacy; English Literature; Neoliberalism; Males; Ideology
AbstractDavid Almond and Dave McKean's "The Savage" is a hybrid prose and graphic novel which tells the story of one young man's maturation through literacy. The protagonist learns to deal with the death of his father and his own "savage" self by writing a graphic novel. This article reads "The Savage" in the context of earlier, "Northern" literacy narratives--particularly Tony Harrison's poem "Them & [uz]" and Barry Hines' "Kes"--through the discourse of neoliberalism and the notion of the reluctant boy reader. It is suggested that Almond and McKean are influenced by currently dominant ideologies of gender and literacy. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: service-ny@springer.com; Web site: http://www.springerlink.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Children's Literature in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: