Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWilliams, Cheri; Sherry, Tammie; Robinson, Nicole; Hungler, Diane
TitelThe Practice Page as a Mediational Tool for Interactive Writing Instruction
QuelleIn: Reading Teacher, 65 (2012) 5, S.330-340 (11 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-0561
DOI10.1002/TRTR.01051
SchlagwörterBeginning Writing; Emergent Literacy; Teaching Methods; Writing Instruction; Young Children; Elementary School Teachers
AbstractThis paper examines, from the perspective of mediated action (Wertsch, 1991, 1998), the ways in which an experienced, primary-grade teacher used and continually modified an instructional too--"the practice page"--to mediate specific aspects of interactive writing, an approach to beginning writing instruction. The authors provide a detailed, theoretical account of the teacher's use of this instructional tool and argue that it provided a context for the kinds of explicit instruction and authentic activity that research demonstrates is essential to young children's literacy learning. (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: