Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMartin, Andrew
TitelGrammars Leak: Modeling How Phonotactic Generalizations Interact within the Grammar
QuelleIn: Language, 87 (2011) 4, S.751-770 (20 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0097-8507
SchlagwörterGrammar; Navajo; Morphemes; Language Research; Probability; English; Phonology; Suprasegmentals; Morphology (Languages); Generalization
AbstractI present evidence from Navajo and English that weaker, gradient versions of morpheme-internal phonotactic constraints, such as the ban on geminate consonants in English, hold even across prosodic word boundaries. I argue that these lexical biases are the result of a MAXIMUM ENTROPY phonotactic learning algorithm that maximizes the probability of the learning data, but that also contains a smoothing term that penalizes complex grammars. When this learner attempts to construct a grammar in which some constraints are blind to morphological structure, it underpredicts the frequency of compounds that violate a morpheme-internal phonotactic. I further show how, over time, this learning bias could plausibly lead to the lexical biases seen in Navajo and English. (As Provided).
AnmerkungenLinguistic Society of America. 1325 18th Street NW Suite 211, Washington, DC 20036. Tel: 202-835-1714; Fax: 202-835-1717; Web site: http://www.lsadc.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: