Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPoliniak, Susan
TitelMusic Shouldn't Hurt
QuelleIn: Teaching Music, 19 (2011) 2, S.38-40 (4 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1069-7446
SchlagwörterMusic Education; Injuries; Music Teachers; Students; Expertise; Musicians; Teacher Student Relationship; Teacher Role; Role Models; Music Activities; Performance; Singing
AbstractPerformance-related injuries are a potential problem for musicians of any age and skill level. Music educators should take whatever steps they can to ensure that their students aren't injured in rehearsal or performance, but part of their job is also serving as an example for students to follow. How can teachers avoid injury to themselves "and" their students, and set their instrumentalists and singers on the healthy road to greater levels of musicianship? In this article, three experts share their insights on how to avoid injury and stay healthy. (ERIC).
AnmerkungenMENC: The National Association for Music Education. 1806 Robert Fulton Drive, Reston, VA 20191. Tel: 800-336-3768; Tel: 703-860-4000; Web site: http://www.menc.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching Music" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: