Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEnglish, Leona M.; Peters, Nancy
TitelTransformative Learning in Nonprofit Organizations: A Feminist Interpretive Inquiry
QuelleIn: Adult Education Quarterly: A Journal of Research and Theory, 62 (2012) 2, S.103-119 (17 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0741-7136
DOI10.1177/0741713610392771
SchlagwörterFeminism; Transformative Learning; Nonprofit Organizations; Females; Volunteers; Adult Education; Profiles; Self Concept; Social Change; Interviews
AbstractThis article reports on interpretive research, influenced by a feminist theoretical framework, with 8 women, in their 20s to 60s, who work or volunteer in feminist nonprofit organizations. Particular emphasis is placed on their experience of transformative learning in these organizations; the linkages with the theory of transformative learning; the factors that affect their learning, either positively or negatively; and the implications for practice and theory. (Contains 1 table.) (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://aeq.sagepub.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Adult Education Quarterly: A Journal of Research and Theory" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: