Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inIrving, Barrie A.
TitelCareer Education as a Site of Oppression and Domination: An Engaging Myth or a Critical Reality?
QuelleIn: Australian Journal of Career Development, 20 (2011) 3, S.24-30 (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1038-4162
SchlagwörterSocial Justice; Career Education; Foreign Countries; Career Counseling; Models; Career Development; New Zealand
AbstractWhile discussions of social justice have become more prominent in the general career literature in recent years, little attention has been given to where the topic "fits" within career education and, more specifically, how it affects career advisers in schools. Drawing on the findings emerging from research in New Zealand, I examine career education from a social justice perspective, and consider whether it should be regarded as a site of oppression and domination. (As Provided).
AnmerkungenAustralian Council for Educational Research. 19 Prospect Hill Road, Camberwell, VIC 3124, Australia. Tel: +61-3-9277-5447; e-mail: sales@acer.edu.au; Web site: http://www.acerpress.com.au
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian Journal of Career Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: