Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMasschelein, Jan
TitelExperience and the Limits of Governmentality
QuelleIn: Educational Philosophy and Theory, 38 (2006) 4, S.561-576 (16 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1857
DOI10.1111/j.1469-5812.2006.00211.x
SchlagwörterEducational Practices; Altruism; Instruction; Philosophy; Educational Philosophy
AbstractFollowing Foucault, "critique" could be regarded as being the art not to be governed in this way or as a project of desubjectivation. In this paper it is shown how such a project could be described as an e-ducative practice. It explores this idea through an example which Foucault himself gave of such a critical practice: the writing (and reading) of "experience books". Thus it appears that such an e-ducative practice is a "dangerous", public and uncomfortable practice that is not in need of pastoral care but requires generosity, presence and attention. As such it demands a pedagogy of experience which is to be invented in order to "make" oneself into a question, to transgress the limits of a governmental regime. (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Philosophy and Theory" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: