Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSterling, Joan
TitelHaitian Tap-Taps
QuelleIn: Arts & Activities, 148 (2011) 5, S.34-35 (2 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0004-3931
SchlagwörterPicture Books; Foreign Countries; Latin American Culture; Sculpture; Art Activities; Studio Art; Painting (Visual Arts); Elementary School Students; Haiti
AbstractIn the small island country of Haiti, colorful taxis transport the natives to the market. Although the taxis may be crowded with people, goods, and even livestock, it is considered a luxury to ride rather than go on foot. The children's picture book, "Tap-Tap," is a wonderful introduction to the culture of this land. The name "tap-tap" is derived from the way people signal when they are ready to exit the bus: by tapping on the outside of the bus. All shapes and sizes of folk-art relief sculptures that portray Haitians traveling with their wares to or from the market, are decorated with bright enamel paints. In this article, the author describes an art project depicting Haitian tap-taps. (ERIC).
AnmerkungenPublishers Development Corporation. 12345 World Trade Drive, San Diego, CA 92128. Tel: 866-278-7678; Fax: 858-605-0247; e-mail: subs@artsandactivities.com; Web site: http://www.artsandactivities.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Arts & Activities" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: