Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGardiner, Wendy
TitelMentoring in an Urban Teacher Residency: Mentors' Perceptions of Yearlong Placements
QuelleIn: New Educator, 7 (2011) 2, S.153-171 (19 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1547-688X
SchlagwörterSocial Justice; Urban Schools; Mentors; Teacher Collaboration; Placement; Qualitative Research; Teacher Attitudes; Preservice Teachers; Intervention; Educational Change; Interpersonal Relationship
AbstractThis qualitative study explored 8 urban mentor teachers' experiences and perceptions of mentoring in a yearlong field placement in an Urban Teacher Residency program. Results indicate mentors' and preservice teachers' joint work provided a context conducive for professional learning and contributing to a larger social justice mission. However, ongoing collaboration also produced tensions, some of which mentors had difficulty navigating. This study suggests that if extended field placements are to be an effective reform intervention, mentor teachers need professional support to maximize the benefits and to negotiate the complexities of collaboration. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "New Educator" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: