Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChen, Guo-Ming; Chang, Chien; Yu, Tong
TitelLetters to Silent Teachers in Tzu Chi Medical School: A Spiritual Interaction
QuelleIn: Death Studies, 35 (2011) 5, S.441-454 (14 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0748-1187
SchlagwörterMedical Students; Medical Schools; Donors; Death; Anatomy; Content Analysis; Letters (Correspondence); Communication (Thought Transfer); Foreign Countries; Taiwan
AbstractThis article examines the spiritual communication between medical students and the donated dead body they anatomized, referred to as the "silent teacher." Data were obtained from the medical school of Tzu Chi University in Taiwan, where students are required to write a letter to the silent teacher at the end of the semester after they have anatomized the body. The school has collected and published a total of 89 letters from 1996 to 2001. This article content analyzes all the 89 letters published and draws common themes from them. Based on the results of this content analysis, we have developed a model of spiritual communication. (Contains 1 figure.) (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Death Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: