Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOsteen, Mark
TitelLearning to Listen
QuelleIn: Exceptional Parent, 41 (2011) 4, S.14-15 (2 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0046-9157
SchlagwörterAutism; Sons; Interpersonal Communication; Nonverbal Communication; Parent Child Relationship; Listening Skills
AbstractIt's easy to imagine that a deep silence hangs over people with autism, but nothing could be further from the truth, at least in the author's case. His son Cameron has always been a noisy, histrionic person. He speaks most volubly with his body, and over the years the author and his wife Leslie have learned to interpret his gleeful scissors-kicking jumps, his contented or angry rocking, his myriad of wordless shouts, the fine gradations in a face that to the uninitiated seems blank, his lexicon of claps. In this article, the author shares his story of learning how to communicate with his son, who has autism. (ERIC).
AnmerkungenEP Global Communications Inc. 551 Main Street, Johnstown, PA 15901. Tel: 877-372-7368; Fax: 814-361-3861; e-mail: EPAR@kable.com; Web site: http://www.eparent.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Exceptional Parent" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: