Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWeinstein, Lawrence; Laverghetta, Antonio
TitelSex Differences in College Students' Elementary Arithmetic Ability
QuelleIn: College Student Journal, 44 (2010) 3, S.700-702 (3 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0146-3934
SchlagwörterCollege Students; Females; Mathematics Tests; Grade 3; Arithmetic; Gender Differences; Elementary School Mathematics; Mathematics Skills; Mathematics Achievement; College Mathematics; Adolescents; Socialization; Oklahoma
AbstractFrom adolescence, data show that males outperform females on math tests and tests of math reasoning. These tests are usually age appropriate (i.e., SAT-M and the ACT). The current data with college students and a simple test of arithmetic ability show that males still score higher than females (N = 235) even when performance is measured using a third grade arithmetic test. Therefore, the original finding of a sex difference in math performance from adolescence is a finding that extends beyond more difficult math tests to simplistic ones. That is, the generality and robustness of the effect is established with this study. (As Provided).
AnmerkungenProject Innovation, Inc. P.O. Box 8508 Spring Hill Station, Mobile, AL 36689-0508. Tel: 251-343-1878; Fax: 251-343-1878; Web site: http://www.projectinnovation.biz/csj.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "College Student Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: