Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRoy, Sylvie
TitelNot Truly, Not Entirely ... "Pas comme les Francophones"
QuelleIn: Canadian Journal of Education, 33 (2010) 3, S.541-563 (23 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0380-2361
SchlagwörterJunior High Schools; Immersion Programs; Foreign Countries; French; French Canadians; Self Concept; Student Attitudes; Ethnography; Observation; Interviews; Bilingualism; Teacher Attitudes; Administrator Attitudes; Language Proficiency; Work Environment; Inclusion; Second Language Learning; Second Language Instruction; Canada
AbstractIn this study, I investigate how French immersion students in two junior high schools in Alberta see themselves in Canadian society. The data come from three years of ethnographic research that included classroom observations and 94 interviews with students, teachers, administrators, and parents. This study shows how French immersion students do not belong to either legitimized group in Canada; they develop their own bilingual world and identities, which are not recognized in Canadian society. I argue for inclusion of all learners of French with varying linguistic and cultural competencies in schools and workplaces so they can contribute to Canadian political, societal, and social spheres. (Contains 4 footnotes.) (As Provided).
AnmerkungenCanadian Society for the Study of Education (CSSE). 260 Dalhousie Street Suite 204, Ottawa, ON K1N 7E4, Canada. Tel: 613-241-0018; Fax: 613-241-0019; e-mail: csse-scee@csse.ca; Web site: http://www.csse.ca/CJE/General.htm
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Canadian Journal of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: