Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSaint, Andrew
TitelBattersea: Education in a London Parish since 1750
QuelleIn: History of Education, 39 (2010) 6, S.681-693 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0046-760X
SchlagwörterCommunity Needs; Educational Facilities; Foreign Countries; Metropolitan Areas; School Buildings; Architecture; Educational History; School Districts; United Kingdom (London)
AbstractThis paper examines the development of educational institutions and buildings in one slice of a big city over a long timescale. The city is London and the slice Battersea, an inner suburb of mixed character and volatile fortunes. The narrative explores the shifts and interactions between state and voluntary provision, local community needs and architectural fashion. Though the specifics of the story are naturally unique to the district, it is likely to be representative of the record of other British metropolitan areas during the same years. The paper is constructed in such a way as to draw out these potentially common strands. (Contains 4 figures and 11 footnotes.) (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "History of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: