Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLau, Ko Hin
TitelA Couple of "Lim (h[right arrow]0)-Is-Missing" Problems
QuelleIn: AMATYC Review, 29 (2007) 1, S.42-44 (3 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0740-8404
SchlagwörterCalculus; Mathematics Instruction; Equations (Mathematics); Mathematical Concepts; Algebra; Mathematical Applications
AbstractSince most students "hate" the concept of limit, in order to make them "happier," this article suggests a couple of naive "lim (h[right arrow]0)-is-missing" problems for them to try for fun. Indeed, differential functional equations that are related to difference quotients in calculus are studied in this paper. In particular, two interesting observations are made in this article, namely, (1) it is possible to solve a differential functional equation just by some basic algebra; and (2) a certain class of smooth functions is characterized by imposing a simple condition on the value c, where c is guaranteed by the Mean Value Theorem for any smooth functions defined on any interval [a, b]. (As Provided).
AnmerkungenAmerican Mathematical Association of Two-Year Colleges. 5983 Macon Cove, Memphis, TN 38134. Tel: 901-333-4643; Fax: 901-333-4651; e-mail: amatyc@amatyc.org; Web site: http://www.amatyc.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "AMATYC Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: