Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGordon, Florence S.; Gordon, Sheldon P.
TitelWhat Does Conceptual Understanding Mean?
QuelleIn: AMATYC Review, 28 (2006) 1, S.57-74 (18 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0740-8404
SchlagwörterCurriculum Development; Introductory Courses; Educational Change; Calculus; Algebra; Mathematics Instruction; Mathematical Concepts; Concept Formation; College Mathematics; Knowledge Level
AbstractAll advocates of curriculum reform talk about an increased emphasis on conceptual understanding in mathematics. In this article, the authors use many examples to address the following issues: What does conceptual understanding mean, especially in introductory courses such as college algebra, precalculus, or calculus? How do we recognize its presence or absence in students? How do we develop a high level of conceptual understanding in students? How do we alter courses introductory courses to make conceptual understanding an important component? How do we assess whether students have actually developed their conceptual understanding? How do we recognize and reward students who display unexpected conceptual insights? (As Provided).
AnmerkungenAmerican Mathematical Association of Two-Year Colleges. 5983 Macon Cove, Memphis, TN 38134. Tel: 901-333-4643; Fax: 901-333-4651; e-mail: amatyc@amatyc.org; Web site: http://www.amatyc.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "AMATYC Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: