Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLeet, Don R.; Lang, Nancy A.
TitelConsensus among Economics Teachers from Transition Economies
QuelleIn: Journal of Economic Education, 41 (2010) 1, S.85-94 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0485
SchlagwörterOpinions; Economics; Social Scientists; Teacher Attitudes; Comparative Analysis; Foreign Countries; United States; USSR
AbstractThe authors analyze the economic opinions of teachers and economists from the former Soviet Union who participated in economic education programs sponsored by the U.S. Department of Education under the auspices of the National Council on Economic Education from 1995-2001. They sought to determine the level of consensus on economic topics among the participants, and then analyzed their concordance with U.S. economists. They conclude that there is a significant level of consensus among the participants from the former Soviet Union, but this consensus is often at odds with the views of American economists. (Contains 2 tables.) (As Provided).
AnmerkungenHeldref Publications. 1319 Eighteenth Street NW, Washington, DC 20036-1802. Tel: 800-365-9753; Tel: 202-296-6267; Fax: 202-293-6130; e-mail: subscribe@heldref.org; Web site: http://www.heldref.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Economic Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: