Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGriffin, Cynthia C.; Kilgore, Karen L.; Winn, Judith A.; Otis-Wilborn, Amy; Hou, Wei; Garvan, Cynthia W.
TitelFirst-Year Special Educators: The Influence of School and Classroom Context Factors on Their Accomplishments and Problems
QuelleIn: Teacher Education and Special Education, 32 (2009) 1, S.45-63 (19 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0888-4064
DOI10.1177/0888406408330870
SchlagwörterSpecial Education Teachers; Beginning Teachers; Teaching Conditions; Classroom Environment; Context Effect; Teacher Persistence; Teacher Characteristics; Institutional Characteristics; Collegiality; Teacher Collaboration
AbstractDespite a history of research in general education on novice teachers, researchers have only recently begun to investigate the experiences of beginning special educators. Many of these studies describe problems encountered, noting the high attrition rate among beginning special education teachers and emphasizing the importance of keeping qualified special educators in the field. The findings of this survey of first-year special education teachers (N = 596) extend the literature by revealing the influence of classroom and school context factors on new teachers' accomplishments and problems. (Contains 1 figure and 6 tables.) (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teacher Education and Special Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: