Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGraham, Donald
TitelEfficiency Goals
QuelleIn: American School & University, 81 (2009) 10, S.32-35 (4 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0003-0945
SchlagwörterLighting; Educational Facilities Improvement; Educational Facilities Design; Energy Conservation
AbstractThe lighting of learning environments is an important focus in designing new schools and renovating older schools. Studies long have shown that appropriate lighting levels and daylighting improve learning; now, climbing energy budgets have spurred school administrators to seek more efficient use of lighting. Electricity rates are expected to rise over the next several years. That makes efficient lighting design and control strategies even more critical. New school designs are taking advantage of rapid improvement in lighting-control strategies and illumination systems, and existing schools can be retrofitted to realize savings. The author discusses three most prevalent energy-saving tactics: (1) increased use of daylighting; (2) maximum controllability; and (3) prudent selection of lighting equipment. (ERIC).
AnmerkungenPenton Media Inc. American School & University, P.O. Box 2100, Skokie, IL 60076-7800. Tel: 866-505-7173; Fax: 847-763-9682; e-mail: americanschooluniversity@pbinews.com; Web site: http://asumag.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American School & University" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: