Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRiddett-Moore, Karinna
TitelEncouraging Empathy through Aesthetic Engagement: An Art Lesson in Living Compositions
QuelleIn: International Journal of Education & the Arts, 10 (2009), (23 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1529-8094
SchlagwörterAesthetics; Empathy; Caring; Studio Art; Sculpture; Grade 4; Art Activities; Thinking Skills; Perception; Interpersonal Relationship; Artists; Inquiry; Elementary School Students
AbstractThis paper demonstrates how aesthetic engagement can encourage empathy and caring in the art classroom. As artful inquiry, this hybrid form of arts-based educational research and teacher research examines my own classroom practice and pedagogy exploring how aesthetics can become a philosophy of care. Part 1 outlines the "Living Compositions Exercise", an introductory activity students play to introduce the concepts of space, relationship, and care, and a discussion on how this is an aesthetic experience that encourages empathy. Part 2, "Inquiry into Piazza", addresses how student inquiry, artistic critique, and dialogue can lead to self-formation through art. The outcome of aesthetic engagement here is to promote empathetic response and action, which is manifested through the living inquiry of the students. (Contains 2 images and 2 notes.) (As Provided).
AnmerkungenInternational Journal of Education & the Arts. 1310 South 6th Street, Champaign, IL 61820. Tel: 402-472-9958; Fax: 402-472-2837; Web site: http://www.ijea.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Education & the Arts" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: